Met nog drie maanden tot de gemeenteraadsverkiezingen maakt CD&V Herent haar eerste acht kandidaten en de lijstduwer bekend. Naast de bekende Herentse christendemocraten, zijn er ook enkele nieuwe gezichten.

CD&V Herent kiest voor rustige vastheid, door opnieuw met de huidige ploeg schepenen en gemeenteraadleden de lijst te trekken. Naast schepenen Philippe Scheys, Liesbeth Van Hemelrijck en Maarten Forceville, sluiten huidig fractieleider in de gemeenteraad Kristin Lercangé en gemeenteraadsleden Michel Claeys en An-Katrien Sodermans opnieuw aan. Nieuw gezicht Hugo Coomans en Marisa Vanhuffel, op dit moment voor CD&V lid van de Bibliotheekraad, vervolledigen de Herentse top 8. Filip Hendrickx, de andere nieuwkomer, is lijstduwer.

OCMW-raadslid Staf Hendrickx besloot na vele jaren actieve inzet de fakkel door te geven aan een nieuwe generatie. Gemeenteraadslid Debra De Greef komt niet meer op, zij verhuisde met haar echtgenoot en woont niet meer in Herent.

Hugo Coomans is voor velen in Winksele een bekend gezicht. Als voorzitter van het Feestcomité Winksele Kermis organiseert Hugo er al vele jaren de jaarlijkse S.C.H.A.T.-rommelmarkt in mei en de jaarlijkse oktoberkermis. Daarnaast is Hugo bestuurslid van volleybalvereniging VELVOC en is hij lid van KWB-Winksele en van de Herentse cultuurraad.

Iedereen moet zich thuisvoelen in Herent. Ik wil werken aan een veilige gemeente, met ruimte voor sport en cultuur en degelijke en betaalbare woningen.

Ook lijstduwer Filip Hendrickx is nieuw bij CD&V Herent. Filip is geboren en getogen in Herent en woont intussen al 20 jaar ‘op Den Doren’, waar je hem vaak fietsend kan tegen komen. Op Den Doren is hij medeoprichter van het buurtinitiatief Den Doren Leeft. Filip is gehuwd en heeft twee kinderen van 20 en 17 jaar. Filip is vele jaren lang actief geweest bij de Scouts Herent, vooral als medeorganisator van de Vlaamse Kermis. Filip is ook nog penningmeester van Kerkfabriek Herent en bestuurder van vzw Habito, een vzw die zich inzet om betaalbaar wonen voor iedereen mogelijk te maken.

Het is goed wonen in Herent. Vanuit dit politiek engagement wil ik meewerken om dit minstens even goed te houden en waar mogelijk te verbeteren.