Nadat de bekende boom aan serviceflats De Hemelboom in mei vorig jaar gekapt werd op vraag van de brandweer, werd op 15 maart een nieuwe boom aangeplant. Deze boom is het symbool van de OCMW-serviceflats, voorzitter Liesbeth Van Hemelrijck is dan ook blij met de nieuwe boom.

Vorig jaar, op 9 mei, brak een zijtak van de bekende boom aan serviceflats De Hemelboom af. Gelukkig vielen hierbij geen gewonden en bleef verdere schade beperkt. Om verdere problemen te vermijden beslist de Leuvense brandweer om de boom te kappen.

Liesbeth Van Hemelrijck, voorzitter van het OCMW in Herent, besloot al snel dat een nieuwe boom op dezelfde plaats nodig was.

"Het symbool van onze serviceflats mocht niet verloren gaan. De bewoners waren erg gehecht aan 'hun' boom en ook vanuit de buurt kregen we al snel de vraag of de boom vervangen zou worden." De OCMW-raad volgde Van Hemelrijck en gaf groen licht voor de aankoop en aanplanting van de nieuwe boom.

Op 15 maart werd een nieuwe boom gepland. Er werd gekozen voor de Liquidambar of amberboom. Een inheemse boom, een waardige vervanger voor onze oude getrouwe hemelboom. Binnenkort wordt ook de omgeving rond de nieuwe hemelboom opnieuw ingericht. Er wordt extra groen voorzien en met enkele rustbanken wordt het binnenkort weer gezellig vertoeven onder de nieuwe boom.