Werken die gebeuren rond schoolomgevingen, zorgen al te vaak voor overlast. Op het Onze-Lieve-Vrouwplein, waar een groot project gebouwd wordt, komt zo de veiligheid van kinderen op weg naar school in gevaar.

De aannemer sluit er de straat af wanneer dit nodig is, zonder aanvragen of communicatie hier rond. Daardoor verplicht hij autobestuurders langs een verbodsbord te rijden, via een scherpe bocht om zo naar de Van Bladelstraat te rijden. Dit zorgt voor levensgevaarlijke ochtenden. De Ouderraad van De Kraal riep onlangs de ouders nog op om telkens opnieuw de politie te verwittigen, zodat deze ter plaatse vaststellingen kunnen doen.

Deze situatie moet dringend aangepakt worden, de CD&V-schepenen zullen daar op aandringen. CD&V is ook vragende partij om het Charter Werfverkeer te ondertekenen. Dit Charter wil zorgen voor een maximaal bereikbare, leefbare en veilige omgeving tijdens private en publieke bouw- en wegenwerken op het grondgebied van de gemeente. Het is een initiatief van de Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA.

Centraal in het Charter staat een helder communicatie en het bannen van werftransporten tijdens de momenten voor en na schooltijd. Daarnaast schrijft het Charter ook voor om de straten proper te houden en stoffige ladingen enkel afgedekt te vervoeren.

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties