Komt het fietspad in de Haachtstraat er nog ? "Ja" is het duidelijke antwoord van schepen Maarten Forceville.

Het nieuwe fietspad zal overal 1,75m breed zijn en de rijbaan wordt versmald. "Een voorbeeldige en moedige keuze van de gemeente”, vertelde Valère Donné, kwaliteits-adviseur van dit project, in Mobiliteitsbrief. “Het gemeentebestuur is hier vertrokken van het STOP-principe en dat is over de hele lijn doorgetrokken. Er zijn, ten voordele van de fietsers, moeilijke keuzes gemaakt."

"We hebben wat vertraging opgelopen door een beroep van een buurtbewoner", zegt Forceville. "Maar intussen hebben we in overleg met deze buurtbewoner samen een oplossing uitgewerkt. Dat had even tijd nodig, maar nu hebben we iedereen mee. Dat is ook niet onbelangrijk."

We willen de plannen nu snel uitvoeren.

Nu iedereen zich volledig achter de plannen kan zetten, moet het fietspad snel vorm krijgen. "Nu kunnen we starten met het verwerven van de nodige gronden, wat snel zou moeten gaan", vervolgt schepen Forceville. Wij willen de plannen waar iedereen op zit te wachten, nu ook snel kunnen uitvoeren. Hopelijk gaat alles nu ook vlot vooruit."