Recent voerde Dansaccent een energiebesparende verbouwing uit aan het Huis van de Dans. De Gemeente Herent beslist nu om hier een bijzondere investeringssubsidie van € 8.587 voor toe te kennen.

Na verschillende renovaties voerde Dansaccent afgelopen zomer opnieuw een energiebesparende verbouwing uit aan het Huis van de Dans. Er werd bijkomende buitenmuurisolatie aangebracht, waardoor de site van het oude zwembad een stuk energiezuiniger wordt.

"De aanpassing door Dansaccent kadert volledig in de gemeentelijke doelstelling om te sporten in kwalitatieve infrastructuur," legt Philippe Scheys, schepen van Sport uit. "De verbouwing verhoogt het gebruikscomfort doordat het er minder warm is tijdens de zomermaanden en aangenamer in de winter. Daarnaast neemt de isolatie geluidsoverlast van de danslessen weg, wat positief onthaald wordt door de buurtbewoners."

De Gemeente kent de bijzondere subsidie ook toe vanuit klimaatoverwegingen. "We ondertekenden eerder al de Burgemeesterconvenant in 2014 en beslisten net om dit engagement te hernieuwen. Elke stap daarin telt", aldus Scheys.

Verenigingen die zelf initiatief nemen, willen we verder ondersteunen. Zij verdienen dat extra steuntje in de rug. - Philippe Scheys, schepen van Sport

"Bovendien", zo besluit de schepen van Sport, "willen we verenigingen die zelf intiatief nemen verder ondersteunen. Zij verdienen dat extra steuntje in de rug."