Op de viering van vijf jaar Lokaal Dienstencentrum d'Ontmoeting, opende schepen van Welzijn Liesbeth Van Hemelrijck de nieuwe Herentse Beweegroute: een leuke wandeling voorzien van eenvoudige beweegoefeningen.

Met behulp van straatmeubilair, zoals een bank, een boom, een lantaarnpaal of een trap, kan je al heel wat eenvoudige beweegoefeningen uitvoeren. Je start aan het LDC, in het Wildemanspark of aan Parkhof en volgt de blauwe bordjes. Met eenvoudige oefeningen train je jouw balans, uithoudingsvermogen en kracht. Leuk om te doen én goed voor je lichaam.

"De nieuwe Beweegroute is een mooie invulling van ons engagement als Gezonde Gemeente", vertelt schepen Liesbeth Van Hemelrijck. "We werkten samen met partners zoals Logo Oost-Brabant, residentie Parkhof en LDC d'Ontmoeting. Daardoor zijn de oefening erg laagdrempelig en is de beweegroute bruikbaar voor jong en oud. Een echte aanrader voor wie in beweging wil zijn."

Wie de route niet graag alleen aflegt, kan in de wandeling ook in groep maken. "Elke woensdag vertrekt een begeleide wandeling aan het Lokaal Dienstencentrum. Zo willen we nog meer mensen aanzetten om meer te bewegen. Bij slecht weer gaat de begeleide wandeling natuurlijk niet door", legt Van Hemelrijck uit.

Deze activiteit is een initiatief van Logo Oost-Brabant, residentie Parkhof vzw en LDC d’Ontmoeting, met ondersteuning van WZC Betlehem, assistentiewoningen De Hemelboom en de gemeente Herent.