Rémy Nihorimbere

Lid Afdelingsbestuur

• Geboortedatum:

30 november 1967

Afgestudeerd aan de Katholieke Hogeschool Leuven en nu werkzaam als maatschappelijk werker. Ik woon sinds 4 jaar in Herent.

Waarom meestappen in het WIJ-verhaal? Wie we ook zijn, we hebben vaak dezelfde dromen: in een veilige en leefbare buurt wonen, een gemeente waar we onszelf kunnen zijn en ons betrokken voelen, het beste voor onze kinderen, onszelf ontplooien, enz.

Ik geloof sterk in de maakbaarheid van de alsmaar veranderende samenleving. Mijn visie erop is dat eenieder van goede wil kan deelnemen. Zo krijgen WIJ een samenleving waar met z’n allen om elkaar geven, een straat of buurt die warm en solidair aanvoelt. Dit is de beste manier om een antwoord te geven op de problemen rond sociale isolatie, angst, cynisme en verzuring, en uiteindelijk om gelukkig te worden.

Voor mij zijn deze thema's belangrijk: betaalbaarheid van woningen voor gezinnen, verkeersveiligheid (vooral voor onze fietsende, schoolgaande kinderen), initiatieven rond straat- of buurtfeesten, toegankelijkheid van cultuur voor iedereen, diversiteit.

De weg vooruit begint bij elke Herentenaar. Daar geloof ik sterk in!